dimecres, 8 d’octubre del 2014

Raid Ilercavó i Campionat de Catalunya de Llarga. Cap de setmana complet

Deu ni do quin cap de setmana!

Raid Ilercavó

El dissabte estava inscrit al Raid Ilercavó, un raid que organitzaven els amics de Terres de l'Ebre a la petita població d'Els Guiamets.
En principi hi havia d'anar amb l'Albert, però es va posar malalt i no va poder ser. Així que em vaig posar a buscar nou company, la inscripció ja estava pagada i em feia molta gràcia córrer pel Priorat, una part de Catalunya completament desconeguda per mi.
Finalment el divendres al migdia vaig poder convèncer al Felip per anar-ho a passar bé per les terres del sud.
El dissabte a les 7 del matí ens trobàvem al camp de futbol d'Els Guiamets, ho acabàvem de posar tot a punt i cap a escoltar la reunió informativa.
A les 8:00 es va donar el tret de sortida de les categories èlit i aventura. 
Arribada després de 9h de cursa
En èlit els equips ens desplaçàvem cap a l'embassament de Guiamets on esperava una secció de 6km de caiac. Vam imposar-nos un bon ritme que ens va permetre arribar primers a la transició, calçar-nos les bambes de btt i arrencar ràpid per afrontar 22km de bici abans que els perseguidors arribessin a la transició.
Va ser una bona estratègia, ja que ens va permetre avançar durant tota la secció sense que els perseguidors ens poguessin atrapar. Aquesta bici em va agradar molt, una forta pujada per després descendir fins a Marçà per una trialera molt xula. A continuació arribaríem a Capçanes per fer-hi una orientació semi-urbana.
Durant l'orientació l'equip Trangoworld se'ns va acostar bastant, però nosaltres vam continuar a la nostra, el nostre objectiu era passar-ho bé.
Tornàvem a agafar les bicis per fer 7km i arribar a l'inici d'un exigent treking marcat per la calor i el desnivell.
En aquesta secció el Trango ens van aconseguir passar i escapar. Però nosaltres a la nostra. Vam continuar xalant i gaudint d'un recorregut que valia molt la pena.
El podi
Per finalitzar la secció a peu un barranc sec equipat per l'ocasió. Si ja era una passada en sec imagineu si hi hagués aigua....
Finalment només ens tocaven 11km més de bici que ens portarien de nou fins a Els Guiamets. Això sí, amb la forta pujada i trialera de rigor.
Així doncs, arribàvem a meta en segona posició amb un temps de 8h51', 9' abans no es tanqués la línia d'arribada.
Una vegada amb el temps parat una sèrie de jocs agrícoles ens endinsaven una mica més en les tradicions de la comarca.
En resum, una gran jornada amb un company, organització, entorn i cursa que m'ho van fer passar la mar de bé i quedar-me amb moltes ganes de repetir.

Campionat de Catalunya de Llarga distància a Gurb

Després de la rostida del dissabte, em tocava prendre part al Campionat de Catalunya de Llarga distància d'orientació a peu a Gurb. L'any passat ja hi vam disputar el campionat de mitja i ens va agradar d'allò més. Per aquest motiu aquest any era una cita imprescindible al calendari.
El gps no se'm va activar fins la balisa 3, per això el track està incomplet. 
En resum la cursa em va anar bastant bé (després de veure els resultats de la gent, si m'ho pregunteu abans us dic que fatal). 
Dins del que cap encara tenia cames i els errors que vaig cometre van ser d'escollir rutes en què havia d'escalar massa. Sí sí, escalar. I és que per dins dels rierols hi havia autèntiques parets de pedra que escalava com podia amb el mapa a la boca. Això quan no havia de remuntar grans parets de terra de manera força precària. Un bon exemple són les balises 6 i 10.
També vaig perdre temps trobant les balises 2, 8, 12 i 15. Així com en l'accés a la 13.
Al final, però, encara vaig poder apretar a la part final de la cursa i treure algun bon parcial.
Una cursa que em va agradar molt, sobretot perquè la vaig trobar difícil i no et regalaven res.

En resum, un gran cap de setmana amb dues curses que em van encantar. A veure quan ho podem repetir.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada